II Edycja Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego
„PROJEKT PIERNIK”
Tematem drugiej edycji jest: „Toruński Piernik Pokoju”

Konkurs obejmuje szkoły z województwa kujawsko-pomorskiego
„Toruński Piernik Pokoju” – zadaniem uczestnika konkursu jest zaprojektowanie piernika (formy  piernikowej, czyli prostego graficznego rysunku), który powinien zawierać elementy: kojarzące się z pokojem na świecie lub gestem pokojowym oraz elementy kojarzące się z Toruniem (gotycka cegła, architektura,
Mikołaj Kopernik itp.), projekt powinien składać się z prostych znaków ciekawych form plastycznych i przemyślanej kompozycji. (projektując piernik trzeba pamiętać aby elementy były na tyle duże aby można  było na podstawie projektu wykonać formę piernikową).
Temat tegorocznego konkursu wiąże się z zaistniałą sytuacją, czyli wojną rosyjsko-ukraińską. Wszyscy  żyjemy tymi wydarzeniami i mamy nadzieje, że wojna dobiegnie końca. Toruński Piernik Pokoju ma być  symbolem nadejścia lepszego jutra.
Cele konkursu:
– upowszechnianie inicjatyw twórczych i artystycznych,
– pogłębianie wiedzy na temat architektury Torunia oraz jego kultury,
– zachęcenie uczniów do czynnego zainteresowania tematyką i tradycją pierników toruńskich,
– rozwijanie tradycji wypieku pieników poprzez współczesne działania,
– rozwijanie i pobudzanie wyobraźni twórczej,
– stworzenie możliwości prezentacji i uzdolnień dzieci.
Konkurs przeznaczony dla dzieci z klas z województwa kujawsko-pomorskiego:
 I-III szkół podstawowych;
 IV-VIII szkół podstawowych;
szkół ponadpodstawowych.

Technika wykonania projektu to rysunek odręczny w kolorze lub czarno-białym (kredki, cienkopis, pisak,
tusz, pro markery) w formacie A4 .
Termin nadsyłania prac: 29.04.2022 (liczy się data stempla pocztowego), na adres: Szkoła Podstawowa Nr 15
w Toruniu, ul. Ignacego Paderewskiego 5/11, 87-100 Toruń.

Uczniowie Naszej szkoły proszeni są o dostarczanie prac plastycznych wraz z kartą zgłoszenia do świetlicy szkolnej do dnia 25.04.2022 r.

Ogłoszenie wyników nastąpi: 06.05.2022 na profili FB: @sp15torun, oraz stronie internetowej szkoły.
Planowany wernisaż: 06.2021 połączony z wręczeniem nagród.
Prace powinny być opisane czytelnie (drukiem) na odwrocie: imię i nazwisko, klasa oraz wiek autora pracy,
imię i nazwisko nauczyciela lub opiekuna artystycznego, adres pocztowy, email i numer telefonu szkoły lub  placówki oświatowej. Wszystkie osoby biorące udział w konkursie muszą załączyć zgodę na przetwarzanie  danych osobowych (załącznik nr 1) dla potrzeb promocyjnych.
Prace zgłoszone do konkursu zostają własnością organizatora.
Prace wykonujemy indywidualnie i samodzielnie.
Podczas oceny prac będą brane pod uwagę następujące kryteria:
– oryginalność projektu, kreatywność;
– zgodność z tematem;
– estetyka pracy.
Prace będą rozpatrywane w czterech kategoriach
I – klasy I-III szkoły podstawowej;
II – klasy od IV – VI szkoły podstawowej
II – klasy od VII –VIII szkoły podstawowej
III – szkoły ponadpodstawowe

Załącznik nr 1

Regulamin

Plakat

 
Skip to content