W roku szkolnym 2023/2024 odbywały się zajęcia społeczne „Laboratoria przyszłości w praktyce”.
Ze względu na odbywający się remont w szkole rozpoczęły się dopiero w drugim semestrze.
Uczęszczali na nie uczniowie z klasy 2a.

Na zajęciach wykorzystywane były Klocki Lego BricQ Motion, które uczą myślenia, planowania, umiejętności odtwarzania czy też tworzenia i eksperymentowania.

Zrealizowane tematy:

  • „Pobawmy się z LEGO – tabliczka mnożenia z klockami Lego BricQ Motion”.
  • „Współpraca i zdrowa rywalizacja – zabawa z klockami Lego Education BricQ Motion”.

Korzystano również z Długopisów 3D, które wspomagają aktywność motoryczną. Okazały się świetną pomocą na indywidualnych zajęciach dodatkowych dla naszych uczniów. Dzięki długopisom uczniowie podczas tych zajęć ćwiczyli sprawność ręki, rozwijali umiejętność precyzyjnych ruchów dłoni i palców, a także koordynacji tych czynności przy pomocy wzroku.

Zrealizowane tematy:

  • „Wesoło, kolorowo, twarzowo” – zabawa z długopisami 3D. Rozwijanie wyobraźni, kreatywności i myślenia”.

Zabawy z ekranem  „Green Screan” także spodobały się uczniom. Na zajęciach dowiadywali się czym jest ten ekran, do czego służy? Dzięki temu zielonemu tłu, zakupionemu także w ramach projektu Laboratoria Przyszłości powstały wyjątkowe zdjęcia.

Zrealizowane tematy:

  • „Wakacyjne marzenia – iluzje z wykorzystaniem Green Screen”.

Nie obyło się również bez wykorzystania aparatu z funkcją kamery oraz statywu. Uczniowie rozwijali kompetencje cyfrowe oraz uczyli się świadomie i odpowiedzialnie rejestrować obraz i dźwięk.

Zrealizowane tematy:

  • „Zapoznanie z budową i zasada działania profesjonalnego aparatu fotograficznego”.
  • „Fotografia i filmowanie cyfrowe – wykorzystanie cyfrowego aparatu fotograficznego do rozwijania zainteresowań uczniów”.

    Relacje z niektórych zajęć oraz uroczystości na bieżąco umieszczane są na szkolnym profilu Facebook z #Laboratoriaprzyszłości.


    Pozostałe działania:

Podczas zajęć w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie mieli okazję poznać możliwości nowoczesnych technologii. Z pomocą nauczyciela zaprojektowali w programie komputerowym własne klocki konstrukcyjne, które następnie wydrukowali na drukarce 3D. Uczniowie obserwowali cały proces druku, ucząc się zasad działania urządzenia oraz podstaw projektowania przestrzennego.
Dodatkowo zespół odpowiedzialny za dokumentację zajęć przygotował materiał filmowy, wykorzystując sprzęt fotograficzny Laboratoriów Przyszłości. Dzięki temu uczniowie poznali także podstawy filmowania, kadrowania i montażu.

 
Przejdź do treści