Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
Szkoła Podstawowa nr 17 im. Sybiraków w Grudziądzu otrzymała wsparcie finansowe
w wysokości 15 000 zł ze środków Ministra Kultury Dziedzictwa Narodowego i Sportu
w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Środki zostaną przeznaczone na zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia biblioteki szkolnej.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.
Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury, oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki jako Operatora Priorytetu 3.
Narodowe Czytanie to piękna inicjatywa pary prezydenckiej.
Kolejny raz nasza szkoła miała przyjemność uczestniczyć w celebrowaniu tego wydarzenia.
Licznie zgromadzeni w ogrodzie Biblioteki Miejskiej uczniowie SP 17 wraz z panią Katarzyną Kępską wysłuchali fragmentów ,, Kordiana” Juliusza Słowackiego.
Biblioteka Szkolna SP 17 również przyłączyła się do akcji. Pani Małgorzata Zielińska przybliżyła uczniom klas 1-4 historię tej ogólnopolskiej akcji, przybliżono treść utworu oraz biografię Juliusza Słowackiego.
W ramach akcji i promowania czytelnictwa odbyło się klasowe wypożyczanie książek.
OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA
Nasza szkoła przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji czytelniczej, której celem jest promowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
Klasy 5 i 6 dzień ten obchodziły pod hasłem : „Czytamy najgłośniej jak się da i co najważniejsze z piękną dykcją”.
W bibliotece szkolnej odbyło się spotkanie czytelnicze dla klas 1, podczas którego odbyło się głośne czytanie opowiadań autorstwa G. Kasdepke „O szacunku, odwadze i innych wartościach” oraz R. Witek ” Pierwszaki z kosmosu”. Odbyła się pogadanka na temat korzyści płynących z czytania.
„PRZERWA NA CZYTANIE”
„Przerwa na czytanie ” to ogólnopolska akcja bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie, organizowana przez Bibliotekę Pedagogiczną Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim.
Celem akcji jest m.in. promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, zwrócenie uwagi uczniów na czytanie jako atrakcyjną formę spędzania czasu wolnego w szkole oraz zachęcenie uczniów do sięgania po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu.
Uczniowie naszej szkoły włączyli się do akcji, czytając swoje ulubione książki podczas przerwy pomiędzy lekcjami, jak również w czasie lekcji języka polskiego zrobiono przerwę na wspólne czytanie. Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska Czyta Dzieciom.
Październik Międzynarodowym Miesiącem Bibliotek Szkolnych
Wkroczyliśmy już w październik, dlatego klasa 5a udała się do Pani Małgosi Zielińskiej na zajęcia z czytelnictwa. Pani bibliotekarka czytała fragment o strachu z książki „Gorzka Czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”. Uczniowie potrafili powiedzieć wiele na temat emocji, które nas dotyczą. Nie ma osoby, która by się niczego nie bała. Każdy z nas ma różne lęki i towarzyszące im uczucia. Na koniec piątoklasiści wykonali karty pracy.
„PRZERWA NA CZYTANIE”
Po raz kolejny nasza szkoła wzięła udział w Ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie”, aby pokazać, że czytanie jest niezwykle ważne i jest świetną formą na spędzanie wolnego czasu.
W bibliotece szkolnej odbyły się spotkania czytelnicze z klasami podczas których, odbyło się losowanie książek do wspólnego czytania. Spotkaniu towarzyszyło tegoroczne hasło Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek szkolnych: „Poznajmy się w bibliotece”.
#narodowyprogramrozwojuczytelnictwa
#przerwanaczytanie
KONKURS “MISTRZ CZYTANIA”
dla klas 4-8
8 listopada 2024 r. w bibliotece szkolnej odbyło się rozstrzygnięcie szkolnego konkursu oraz wręczenie dyplomów i nagród. Komisja w składzie: Katarzyna Kępska, Agnieszka Pankiewicz, Małgorzata Zielińska, Martyna Wojenko-Głuchowska przyznała nagrody i wyróżnienia.
Laureaci konkursu:
Kategoria klas 4-5
I miejsce: Marchlewicz Maja, kl. 5b
II miejsce: Kondracka Nadia, kl. 5b
III miejsce: Krajinski Mikołaj, kl. 5c
Wyróżnienie: Goździejewski Tomasz, kl. 4b
Wyróżnienie: Gajtkowska Lena, kl. 4b
Kategoria klas 6-7-8
I miejsce: Karasek Igor, kl. 7a
II miejsce: Jedliński Adrian, 8a
III miejsce: Rumocki Jakub, kl. 7b
Wyróżnienie: Przybyłek Zofia, kl. 8a
Wyróżnienie: Szczepańska Maja, kl. 8b
GRATULUJEMY !
-Konkurs polegał na przeczytaniu wylosowanego fragmentu utworu przed komisją konkursową. Ocenie komisji podlegała płynność, poprawność, wyrazistość i intonacja przeczytanego tekstu. Kolejnym etapem konkursu było rozwiązanie krzyżówki czytelniczej.
-Celem konkursu było propagowanie Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, promowanie kultury czytelniczej poprzez popularyzację książek i czytelnictwa, podniesienie poziomu czytelnictwa wśród uczniów, rozwijanie umiejętności pięknego czytania, rozbudzanie wrażliwości na piękno słowa i dbałości o piękno języka ojczystego, nauka rywalizacji w przyjemnej atmosferze, zwrócenie uwagi na „Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych”.